Le Fournil aux 4 Vents à besoin d'un four à bois

par 

Julie RUIZ

Don avec contrepartie

Soutenez la construction d'une boulangerie et d'un atelier de meunerie en campagne. Vous pourrez savourer des pains au levain biologique.

Fontvieille, 81340 Fraissines, France

93%

63

Bijdragers

7 500 €

in 8 000 €

Project gefinancierd!

Le 29 août 2021

עזרו למאפיית ארבע הרוחות לבנות תנור עצים מסורתי

על הפרויקט

 

?מי אנחנו 

 

נפגשנו ב2015 אי שם בחופי גואה שבהודו. ג׳ולי גדלה בכפר קטן בדרום צרפת (פרייסין). רתם גדל בראשון לציון. 

April 2015 -  Himalaya ,Himachal Pradesh - India

יחד המשכנו במסעותינו עד שנת 2017 בה הגשנו צורך לעצור ולהכות שורשים. מצאנו ורכשנו מבנה עתיק ונטוש (יש שאף קראו לו חורבה והרימו גבה או שתיים...) בתקווה יום אחד לעשות ממנו בית.

הזמן עבר ורק יותר ויותר הרגשנו צורך להשתלב בסביבה שלנו ולהפוך לחלק ממנה, כדי לפעול איתה ולמענה. העניין שגילינו בטבע, בחקלאות ובתחום המזון הובילו אותנו, באופן טבעי לעיסוק בתחום בו אנו מעבדים חומר גלם חקלאי ומקומי , ומוכרים אותו בסביבתנו הקרובה; הוא לחם מחמצת שלנו, הנאפה בתנור עצים
מזה כמה שנים שהתעניינו בתחום לחמי מחמצות ובחירת הזנים בהם אנו משתמשים. עוד לפני שנפגשנו ג׳ולי החלה לפתח רגישות למוצרים על בסיס גלוטן. טבעי היה רק שרתם החליט לנסות ולחקור את האפייה הביתית על בסיס מחמצת. לא לקח זמן רב עד שהבנו שלא רק הטעם והאיכות גבוהים בהרבה, אלא גם תופעות הלוואי שהיו לג'ולי לאחר אכילת הלחם נעלמו כלא היו! משם המדרון היה תלול. רצינו להבין כל מה שקשור למחמצת ואפייה ויותר מזה רצינו לחזור למקורות, להבין את תהליך הגידול של הדגנים והשפעותיּו על הסביבה.
בשנת 2017 רתם למד לימודים חקלאיים (מנהל משק) בהתמחות על גידול דגנים אורגנים וטרנספורמציה: טחינה ואפייה. אתגר לא קטן בהתחשב בעובדה שזה לא מזמן עבר לגור בצרפת, והצרפתית עדיין לא הייתה שגורה בפיו.
 שנת לימודים זו הייתה שנת תגליות לשנינו. היינו משוכנעים ברצוננו להמשיך לעבוד עם לחמים ולאפשר לסביבתנו לצרוך מוצר טבעי, בריא וידידותי לסביבה.

השוק הראשון

הרעיון להפוך את המבנה הנטוש לבית עבר מהפך והרעיון הוא לבנות מאפייה באותה שנה אנו מתחילים לאפות ולמכור בשווקים מקומיים זאת בזכות קשר שיצרנו עם אופים-חקלאים מאזורנו שמשכירים לנו את המאפייה שלהם. הפידבקים החיוביים של לקוחותינו בשוק בכפר השכן מדרבנים אותנו להתמיד ולהמשיך להשתפר. 

קצת יצירה
נכנסים לתנור

אנו מתחילים לאפות פעם בשבוע לפי הזמנות מראש בתחילת 2019. באותה שנה ג׳ולי מוציאה תעודה רשמית של אופה בזכות התמחות ומבחנים מעשיים ולוקחת על עצמה את מלאכת האפייה, בזמן שרתם לוקח את תפקיד בניית המאפיה העתידית שלנו והנה, בצעדים איטיים ובטוחים קם לו מבנה על גבעה מרוחקת החשופה לארבע כיווני שושנת הרוחות. התקווה היא שבתחילת קיץ 2022 ניחוחות של לחם חם יציפו את הכפר ,אך עד רגע זה, אנו זקוקים לתמיכתכם בשביל להגשים חלום זה.

 

למה נועד גיוס התרומות?

 

כדי לסיים את שלב הבנייה ולהתחיל לעבוד ממאפייתנו עלינו להשקיע בלא מעט ציוד בשביל להיות "אופרטיביים".
בכדי להקל על סכום ההלוואה, אנו מושיטים זרועותינו למי שרוצה לתמוך ולקחת חלק בפרויקט שלנו. בסוף השנה האזרחית הקרובה אנו מתכוונים לבנות את התנור עצים העתידי שלנו. הכלי האולטימטיבי שבעזרתו נוכל לעבוד ולהציע מוצר איכותי. 

סוג התנור
תרשים סכמתי של התנור

זהו סוג תנור מסורתי שהיה בשימוש עוד במאה ה-18, המשלב פלדה ולבנים ומוסק בעצים. הבערה מתבצעת בכור שנמצא מתחת לחלל האפייה, וההכנסה והוצאה מהתנור נעשים על ידי כף עץ ארוכה. תנור זה הינו חסכוני באנרגיה, מאפשר איכות אפייה מעולה והינו עמיד מאוד (קיימים עדיין תנורים מסוג זה שהינם תקינים ושימושיים מאה שנים לאחר בנייתם). עלות הבנייה של תנור מסוג זה היא כ-30 אלף יורו. 

השקעה עיקרית נוספת לפרויקט היא המטחנה.
 הצורך שלנו לשאוף לאוטונומיה הביא אותנו להחלטה לקנות את הדגנים ישירות אצל חקלאים מקומיים ובכך לדלג על שרשרת של מתווכים ושינועים מיותרים- ולטחון בעצמנו את הקמחים. סוג המטחנה שבחרנו היא המטחנת אבן גרניט מסוג אסטרייה, הפותחה במיוחד על ידי חקלאים ומאפשרת טחינה איכותית מאוד בהיקף קטן. 

מטחנה מסוג אָסטרִייֶה

עלות מטחנה מסוג זה היא כ-12 אלף יורו.
 חוץ משתי השקעות האלו נותרו לנו הפינישים בבניית המבנה והאבזור שלו. 
.סהכ תקציב הפרויקט שלנו: 80 אלף יורו, לא מעט יזע וסבלנות


אם נגיע ליעד התרומות הראשון שלנו (8000 יורו) אין ספק שהדבר יעזור לדרבן אותנו להמשיך קדימה. אם נשבור גם את רף ה 12 אלף יורו זהו כבר צעד ענק בדרך לחלום.

תרומה לפרויקט שלנו הינה תמיכה אמיתית בנו, אך גם בסביבה, בחקלאות ובמה שביניהם. 

בתקווה שנוכל להתראות אתכם  בעתיד הלא רחוק, במאפיית ארבע רוחות!

נ.ב
בפלטפורמה של אתר התרומות אנו מציעים פרסים סמליים לתומכים המקסימים! אבל יש קאטצ׳, אתם צריכים להגיע אלינו, לכפר כדי לאסוף את הפרס שלכם.
מעל 15 יורו: הזמנה לערב חניכת המאפיה, כיבוד והדגמה של התנור.
מעל 30 יורו: הזמנה לערב חניכה, ולחם לבחירתכם. מעל 60 יורו:  ערב חניכה, שני לחמים לבחירה, שק פשתן לשמירת טריות הלחם עם הלוגו שלנו
מעל 100 יורו: תודה ענקית! ארז פיצה זוגי במאפייה עם טעימות יין
מעל 200 יורו: מגה – תודה! יום אפייה אישי במאפייה, לחם, קמח והרבה כיף.
מעל 500 יורו: צעד קטן לאופים, צעד ענק למאפיה! ערב חניכה, ערב פיצות, שתי לילות בצימר בכפרינו הפסטורלי כולל סדנת לחם מותאמת אישית בת יומיים! 

לתרומה, נא לחזור לדף הראשי ולבחור
 CONTRIBUER,

 תודה :)

Contreparties

Voor 10 euros of meer

Contribution symbolique

Un grand merci pour ce geste

2 keer gekozen

Voor 15 euros of meer

Apéritif d'inauguration

Un grand Merci Une soirée d'inauguration inoubliable avec visite et explication puis une démonstration de cuisson au four à bois

Beschikbaar

juillet 2022


Levering

Ter plaatse op te halen


7 keer gekozen

Voor 30 euros of meer

Découvrez notre pain

Un grand Merci Une invitation à l'inauguration Un pain de votre choix

Beschikbaar

juillet 2022


Levering

Ter plaatse op te halen


9 keer gekozen

Voor 60 euros of meer

Du pain et un joli sac en tissu

Un très grand Merci ! Une invitation à l'inauguration 2 pains de votre choix 1 sac à pain en tissus

Beschikbaar

juillet 2022


Levering

Lokaal


8 keer gekozen

Voor 100 euros of meer

Soirée pizza au fournil

Un énorme merci Merci Une invitation pour 2 à la soirée pizza avec les donateurs et une dégustation de vins.

5 keer gekozen

Voor 200 euros of meer

Une journée découverte

Un Mega Merci Une invitation à l'inauguration Le temps d'une journée, venez découvrir la mouture sur meule de pierre et du processus de fabrication d'un pain au levain. Mettez la main à la pâte et repartez avec votre production, un peu de levain et 1 kg de farine

1 keer gekozen

Voor 500 euros of meer

WAOouuH !!

Un Gigantesque Merci, Une invitation à l'inauguration. Une invitation à la soirée pizza des donateurs Une journée stage personnalisé pour découvrir la panification à l'issue duquel vous repartirez avec votre production Une nuit pour 2 personnes à la chambre d’hôtes " Shanti Nilayam " au village de Fraissines.

1 keer gekozen

Don libre

1

Selecteer een project

afhankelijk van het thema, de locatie of de beloningen.

2

Kies een beloning

en pas het bedrag van uw bijdrage aan.

3

Ontvang uw producten

of geniet van de verblijven of ervaringen dat uw uitgekozen heeft.

4

Deel uw ervaring

op sociale media @miimosa_fr om de projecten en projectdragers verder te ondersteunen.